Tillvägagångssätt och information om synpunkter på vår verksamhet och klagomålsprocessen
Om du har något du vill rapportera till huvudman kan du göra det genom att klicka på länken nedan. Ett mail skickas då automatiskt till skolans styrelse.
Tillsammans med elever och vårdnadshavare kan och vill vi utveckla vår verksamhet och arbetar för att öka elevernas ansvarstagande för sin utbildning. Alla synpunkter, såväl det som är bra som det som kan förbättras, är välkomna. Dina synpunkter eller klagomål ger viktig information för oss och en möjlighet att ständigt bli bättre.
Synpunkter och klagomål sker via formulärlänken nedan.
Det går också bra att direkt vända sig till personalen eller rektor, antingen via fysisk kontakt eller telefon.
När ett klagomål inkommit händer följande:
Enligt Skollagen 4 kap. 7-8 § skall huvudmannen ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen.
Västerås Montessoriskola bekräftar skyndsamt att klagomålet har mottagits.
Västerås Montessoriskola gör skyndsamt den utredning som behövs för att kunna hantera klagomålet.
Återkoppling till den som lämnat in ett klagomål sker efter att klagomålet har utretts och dokumenterats. Information om eventuella åtgärder som vidtagits delges den klagande.