Ansökan

Platsansökan

Västerås Montessoriskola tar in 20 barn till förskoleklassen varje hösttermin. Det kan naturligtvis uppstå vakanser i alla klasser. Därför finns möjligheten att få en plats för elever i alla åldrar.

Västerås Montessoriskola tillämpar ett enkelt kösystem med anmälningsdatum för uttagningen. Det finns emellertid två typer av förtur:

-Syskonförtur som gäller när syskonet går på vår skola samtidigt som ditt barn ska börja hos oss.

-Förtur för barn som har gått i montessoriförskola/skola.

Du registrerar ditt barn genom att fylla i länken nedan:

Ledighet

All ledighet som överstiger två dagar ska sökas skriftligt på särskild blankett. Eleverna har många lov, så vi ser helst att ni försöker att förlägga resor till dem.

Ansökan om ledighet på skolavslutningarna beviljas endast om mycket speciella skäl föreligger.

Ansökningblankett kan du få från skolan eller genom att öppna pdf-dokumentet nedan, skriva ut och skicka ifyllt till skolan:

Skriv ut nedanstående blankett genom att öppna i nytt fönster (liten ruta högst upp till höger)

Ledighetsansökan.pdf

Beställning av Specialkost

Skriv ut nedanstående blankett genom att öppna i nytt fönster (lite ruta högst upp till höger

Kopia av Kopia av Beställning av specialkost